Görüntü Yönetmenliği Atölyesi

Görüntü Yönetmenliği Atölyesi
4,400.00₺

10 students enrolled

Bir filmi oluşturan pek çok yapı taşı vardır, fakat ‘unutulmaz’ filmler genellikle sahneleriyle, yani görüntüleriyle hatırlanır. Bir filmde ‘görüntüyü oluşturmak’ ise görüntü yönetmeninin görevidir. Görüntü yönetmenliği, sadece görüntünün kamera ile kaydedilmesinden öte, hikayenin ‘hareketli resimlere’ dökülebilmesi için, sanatsal bakış açısının, teknik bilgi ve birikim ile birleştirilerek, filmin görsel dünyasının tasarlanmasıdır.İstanbul Film Akademi Görüntü Yönetmenliği Programı, katılımcılarına bu vizyon ile, görüntü yönetmenliğinin sanatsal ve teorik altyapısını öğretmenin yanında, bünyesindeki plato, kamera ve ışık malzemesi gibi donanımları sayesinde, yoğun uygulama ve pratik yapma imkanı da sağlayarak deneyim kazandırmayı hedeflemektdir. Ayrıca, program boyunca bazı derslere eşlik edecek olan profesyonel kamera ve ışık ekipleri sayesinde de, katılımcıların sektörel işleyiş ve profesyonel yaklaşımlar hakkında da bilgi edinmesi amaçlanmaktadır.

16 hafta – haftada 1 gün

Başlangıç tarihi : 23 Temmuz 2017 Pazar 11:00 – 14:00

1. HAFTA

Tanışma ve Görüntü Yönetmenliği Nedir?

• Öğrencilerle tanışma,

• Programın içeriği ve işleyiş biçimi hakkında bilgilendirme,

• Görüntü Yönetmenliği tanımı ve basit tarihçesi,

• Görüntü Yönetmeninin görevleri ve set hiyerarşisindeki konumu,

İnsan Gözü Işığı, Rengi ve Hareketi Nasıl Görür, Nasıl Algılar?

• Işık nerdir?

• Renk ve elektromanyetik spektrum,

• Renk Teorisi

• Gözün yapısı, ışığı ve rengi algılama yöntemi,

Gözün ataleti

2. HAFTA

Kamera Nedir?, Film Kamerası Görüntüyü Nasıl Kaydeder? Film Formatları ve Kare Oranı

• Kameranın tanımı,

• Film kamerasının çalışma prensipleri,

• Kesintili hareketin algılanması,

• Kare hızının algılanması, yüksek kare ve düşük kare çekimlerin etkileri

• Örtücünün çalışma mantığı, örtücü hızı ve film hassasiyeti ilişkisi

• Film projektörünün çalışma mantığı

• Refleks vizörün algılanması

• Film formatlarına hızlı bir bakış,

• Kare Oranı (Aspect Ratio)

35mm Negatif film kamerası ile uygulama

3. HAFTA

Dijital Kameranın Çalışma Prensipleri ve Dijital Görüntü Formatları

• Dijital Kamera Işığı, Rengi ve Hareketi Nasıl Algılar?

• Dijital görüntünün yakalanması ve depolanması,

• Algılayıcı çeşitleri, çözünürlük, pixel ve photsite tanımı,

• Dijital örtücünün çalışma prensipleri,

• Global örtücü ile taramalı örtücü arasındaki farklar,

• Günümüzün standart video ve djital görüntü formatları,

• Dijital kamera ve Analog kamera arasındaki temel farklar

Dijital kamera ile uygulama.

4. HAFTA

Temel Pozlama, Parlaklık ve Renk, Işık Yoğunluğunun Ölüçümü, Sahne Kontrastı ve Dinamik Aralık

• Temel pozlama bilgisi, fazla pozlama ve az pozlama algısı,

• Örtücü, diyafram, algılayıcı hassasiyeti ve ışık miktarı ilişkisi,

• Temel alan derinliği, hareket flusu ve gürültü (noise) ilişkisi,

• Pozomotre ve Spotmetre ile ışık yoğunluğunun ölçümü

• Dijital Parlaklık Ölçüm Yöntemleri (Histogram, False Color ve Waveform ile ışık yoğunluğu ölçümü)

• Saha monitörü nasıl kalibre edilir?

• Sahne kontrastının algılanması ve ölçümü

• Dinamik aralık nedir? Kameranın dinamik aralığı ve sahne/aydınlatma kontrastı ilişkisi.

Dijital kamera ile dinamik aralık testi.

5. HAFTA

Renk Isısı, Beyaz Ayarı, Spektrometre Kullanımı, Objektif Önü Filtreler ve Polarizasyon

• Renk ısısı nedir?

• Renk ısısı nasıl ölçülür, gerektiğinde renk düzeltmesi nasıl yapılır?

• Spektrometre kullanımı,

• Temel objektif önü renk filtreleri ve yoğunluk kontrol filtreleri,

• Işığın polarizasyonu ve polarize filtre kullanımı.

Görsel Anlatım I: Kadraj, Kompozisyon, Ölçek

• Temel kompozisyon öğeleri ve prensipleri

• Derinlik algısı, denge, odak noktaları, açık ve kapalı kadrajlar,

• Temel kamera hareketleri,

• Kadraj aksları ve 180 derece kuralı

Kadraj ölçekleri ve ölçeklerin görsel anlatıma katkısı.

6. HAFTA

Objektifier, Merceklerin Çalışma Prensipleri, Odak Uzaklığı, Görüş Açısı, Alan Derinliği, Crop Factor

• Objektif nasıl çalışır? Objektifsiz görüntü oluşturulabilir mi? (Pinhole)

• Merceklerin temel fiziksel prensipleri,

• Temel objektif türleri, Odak uzaklığı ve Görüş Açısı

• Diyafram ve objektif hızı algısı,

• F-Stop ve T-Stop farkı

• Alan derinliği, Circle of Confusion ve Hiperfokal Mesafe algısı,

• Algılayıcı boyutu ile görüş açısı ve alan derinliği ilişkisi, Crop Factor hesaplaması

• 50mm bir lens neden her zaman 50mm’dir?

• Temel lens hataları ve distorsiyon

2 farklı algılayıcı boyununa sahip kamera ile uygulama.

7. HAFTA

Profesyonel Dijital Kamera Malzemeleri ve Aksesuarları, Profesyonel Kamera Ekibi Çalışma

Prensipleri, Setlerde Ekiplerin Koordinasyonu, Hiyerarşisi ve Güvenlik Önlemleri

Profesyonel Bir Kamera Ekibi Eşliğinde,

• Bir profesyonel dijital kameranın bileşenleri,

• Kamera kurulumu, kamera aksesuarların işlevleri

• Kamera asistanlarının görevleri, iç hiyerarşisi ve ekip olarak çalışma prensipleri

• Kamera ekibinin görüntü yönetmeni ile ve diğer ekiplerle koordinasyonu,

• Set etiketi

• Kamera malzemesinin kontrol edilmesi, teslim alınması ve teslim edilmesi,

• Kamera malzemelerinin ve objektiflerin temizlenmesi ve bakımı,

• Güvenlik tedbirleri

Steadicam ve Çalışma Prensipleri

8. HAFTA

Görsel Anlatım II:

• Perspektif ve Kaçış Noktası

• Derinlik düzlemleri, derin mekan ve sığ mekan algısı

• Nesne hareketinin ve kamera hareketinin perspektife etkisi,

• Mesafe ve hız algısı,

• Pan, Tilt, Zoom vs. Track, Boom, Slide

• Kadraj bölümlemeleri, çizgisel motifler,

• Statik vs. dinamik kadrajlar,

• Ton, renk, benzerlik ve kontrast,

Yön, hareket ve hareket devamlılığı

9. HAFTA

Işığa Giriş ve Işık Teorisi I

• Neden ışık yaparız? Işığın fonksiyonları

• Işık Kaynakları, Doğal Işık vs. Yapay Işık

• Işığın Karakteri, Gücü, Rengi, Açısı

• Yapay ışık kaynaklarının tanınması

• Işık kontrol elemanlarını tanınması: Srafor, Reflektör, Ayna, Difüzör, Flag, vs.

• Işık Aksesuarlarıın Tanınması,

Temel ışık düzeni kurulumu, güvenlik tedbirleri

10. HAFTA

Işık Teorisi II

• Işık Gücü ve Aydınlatma: Lux, Lumens, Foot Candles

• Işık Güçünün Ölçümü; Pozometre ve Spotmetre kullanımı

• Işık Kontrastı, High-Key, Low-Key

• Renk Isısı, Renk Isısıının Ölçümü, Colormetre Kullanımı

• Color Rendition Index,

• Renk Düzeltme Filtreleri ve Renk Efekt Filtrelerinin Kullanımı

Elektriğe Giriş

• Elektrik nedir, nasıl güç üretir?

• Doğru akım vs. Dalgalı akım

• Hertz, Volt, Watt, Amper ilişkisi

• Strobing, Flickering, Safe Shutter Speeds

• Yüksel Kare Hızlarında lamba seçimi

• Lamba, Ampul, Soket çeşitleri

• Temel Elektrik Dağıtımı, Kablolama

Elektrik ve güvenlik tedbirleri

11. HAFTA

Stüdyo Aydınlatması

• Anahtar Işık, Dolgu Işığı, Ters Işık, Mekan Aydınlatması

• Sert Işık vs. Yumuşak Işık

• Yumuşak ışık yaratma yöntemleri,

• Bounce vs. Diffuse

• Işık gücünün ve kontrast oranının kontrolü

• Gölgeler yerleştirmek, Işığı parçalamak, şekillendirmek, doku kazandırmak

• Işık aksesuarlarının yaratıcı kullanımı

• Aydınlatma yaklaşımları, ışığın tasarlanması,

• Pratik olarak portre ve sahne aydınlarması

• Chroma Key aydınlatması,

Histogram, False Color ve Waveform grafiklerinin aydınlatmada kullanımı

12. HAFTA

Profesyonel Bir Işık Ekibi ile Platoda Aydınlatma Egzersizleri

• Bir ışık ekibinin bileşenleri,

• Işık ekibinin görevleri, iç hiyerarşisi ve ekip olarak çalışma prensipleri,

• Işık ekibinin görüntü yönetmeni ile ve diğer ekiplerle koordinasyonu

• Özel amaçlı lambaların tanınması ve pratik kullanımı

• Işık malzemesinin temizlenmesi ve bakımı

• Güvenlik tedbirleri

Profesyonel ışık ekibi ile aydınlatma egzersizleri

13. HAFTA

Dış Mekan Aydınlatması ve Doğal Işığın Kontrolü

• Ana kaynak olarak güneş,

• Güneş ışığının kontrolü, yumuşatılması, yönlendirilmesi, renginin değiştirlmesi

• Butterfly, Reflektör, Strafor ve Ayna gibi aksesuarların dış mekanda kullanımı

• Dış mekanda çekimin güneşe göre planlanması,

• Güneş yönünün, yüksekliğinin ve gölge boyunun hesaplanması,

• Suunto, Sunseeker, Helios gibi applikasyonların pratik olarak kullanımı, magic hour

• Dış gece aydınlatması yöntemleri

Day for Night tekniği

14. HAFTA

Mekan Aydınlatması

• Mekanda doğal ışığın kullanımı

• Pratik kaynakların kullanımı

• Kaynakların karıştırılarak, beraber kullanılması

• Mekanda doğal ışık renginin filtrelerle kontrolü

• Mekandaki floresan, LED gibi yapay kaynakların renk kontrolü ve düzeltilmesi

• Mekanda elektrik dağıtımı, sigortaların doğru okunması, güvenlik tedbirleri

Pratik olarak mekanda ışık yapmak

15. HAFTA

İleri Aydınlatma Pratikleri

• Geçirgen (Transparan) Objelerin aydınlarılması

• Yarı geçirgen objelerin ve partüküllerin aydınlatılması, sis ve haze kullanımı

• Yansımalı objelerin ve yüzeylerin aydınlatılması

• Hareketli objelerin aydınlatılması

Hareketli lamba kullanımı

16. HAFTA

İleri Video ve Dijital Görüntü Sinyalleri, RAW Gmörüntü, Kodlama, Sıkıştırma, Sampling, Codec’ler

• Algılayıcıdan gelen sinyallerin dijital olarak kayıt edilmesi (A/D Conversion)

• Sampling ve Quantizing nedir?

• RGB vs. RAW video

• Color Space ve Gamma nedir?

• LUT nedir?

• Sıkıştırma oranları

• Compressed vs. Uncompressed video

• Popular sıkıştırma Codec leri ve kullanımı

• Dijital görüntünün güvenli ve doğru şekilde depolanması

DIT nadir, görevleri nelerdir?

17. HAFTA

Post Prodüksiyon ve Renk Düzenleme (Color Grading)

• Post Prodüksiyon aşamasında görüntü yönetmeninin görevleri

• Temel renk düzenleme bilgisi ve uygulaması

 

  •   0/15

    • 1. Hafta
    • 2. Hafta
    • 3. Hafta
    • 4. Hafta
    • 5. Hafta
    • 6. Hafta
    • 7. Hafta
    • 8. Hafta
    • 9. Hafta
    • 10. Hafta
    • 11. Hafta
    • 12. Hafta
    • 13. Hafta
    • 14. Hafta
    • 16. Hafta

0.00 average base on 0 ratings

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Write a review

  • Please wait...